söndag, december 07, 2008

jippie! tjoho! haha!

Friggeboden aka jättebäbisen aka tv-apparaten HAS LEFT THE BUILDING!
Jag körde min utstakade taktik hela veckan. Det vill säga ignorering av vår nya familjemedlem förutom när apparaten kom på tal och då pratade jag om den som om det redan var bestämt att den inte passar i vårt hem, dock utan övertydlighet och tjat. Man kan säga att det funkade. När jag kom hem från dagens träning satt två bakfulla karlar i köket, varav den ena på fullaste allvar tyckte att den andra skulle ta friggeboden med sig i den förstas bil. Efter lite falukorv och makaroner gjorde de plötsligt slag i saken och baxade ner jätteklumpen till bilen. Det sista jag hörde innan de stängde bildörren var Jävla tv att vara tung! Jag tackade dem. Livet är bra fint emellanåt.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Jordskredsseger! Grattis:)

egoistiska egon sa...

man tackar. det känns fint. och vi fick plötsligt mycket mera plats i köket... :)

Kanalisera sa...

Bra jobbat! Skam den som ger sig och allt det där.