fredag, december 19, 2008

hejdå världens finaste julklapp.

Hata apple. Hata. Hata hata hata. Jag har lagt ner en oändligt massa timmar på att göra en fotobok över vår resa till Italien. En julklapp till mamma och pappa. Det var 1591 foton från början, jag fick ner det till ca 100. Har redigerat, ändrat, pysslat, svurit och verkligen kämpat för att göra det fint. Det blev helt fantastiskt tjusigt. Vi beställde den SJU dagar före utsatt ”sista dag att beställa för att få leverans innan jul” för att vi visste att vi behövde den senast idag. Vi har fått bekräftelser och information via mail om att det bara skulle ta 1-4 arbetsdagar kvar innan den kommer. Idag har det gått 7. Idag fick vi ett svar från apple om att oh, sorry, men ni har fått fel information, det tar tio (10!!!) dagar innan ni får den. Jag vill gråta. Det var den finaste julklappen. Kanske någonsin.

Ps. Och nåde den jäveln som säger något om att det ju går lika bra att ge julklappen i efterhand.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh fy fan...
Men tänkt det som så.... datorn kunde ha kraschat och den kunde ha försvunnit. Det hade varit värre.
Men visst tusan är det surt. :P

Min dator fick ju fnatt o dog och där fanns min nästan klara fotobok på 96 sidor. Utan säkerhetskopia.
Gulp.
Men min man fick igång den och filerna var hela. :)

egoistiska egon sa...

linda: ja perfekta! bajsäpple.

sussie: vi kör allt på externa hårddiskar så det minskar förhoppningsvis risken att det skulle hända. men visst hade det också varit katastrof...

skönt att ni fick igång din!

Anonym sa...

Du kan inte kontakta dem och gråta lite och få dem att skicka den på måndag, så kan den ju hinna fram till tisdag? De kan ju skicka den till den adress ni är på då? (Antar i och för sig att du redan funderat på alla alternativ...)

Matilda sa...

Stackare. Fy fan!
Kan inte säga något som lindrar tyvärr. Spara dem till födelsedagen och hitta en ny julklapp? Nej – ingen tröst alls.

It´s all about me sa...

Se Maggan - kanske kan det funka? Förövrigt borde de komma med specialleverans direkt till er dörr på självaste julafton som plåster på såren, det är det minsta man kan begära nu när DE skrivit fel! Juridiskt sett har ni ju rätt att få efter den tiden de har skrivit från början, om ni inte varit i ond tro (och det har ni ju knappast). Hoppas det löser sig.

egoistiska egon sa...

maggan: jo, vi har ju redan kontaktat dem. grejen är att de bara går att kontakta via e-post, vilket betyder minst ett dygns väntetid innan man får svar. sen så är den ju skickat med post, ej med bud, så den går inte ens att spåra (!). då lite svårt att omdirigera den också. bara vänta... dock har jag gnällt så vi får alla pengarna tillbaka iaf. bra.

matilda: tack för din omtanke iaf.

annaluna: se det jag skrev till maggan. det dumma med att det går med post och ej bud :( men bra att de iaf utan problem betalade tillbaka alla pengarna. jag frågade bara hur jag skulle make a complaint, och fick till svar att pengarna är tillbakasatta på vårt konto = mycket bra.