lördag, november 29, 2008

lördagsgodis.

Julafton fortsätter. Idag plingade ett par grannar på dörren och undrade om vi ville ha deras tv eftersom de köpt en ny. K tyckte det lät som något som ej går att neka till, så han såg till att baxa tvn de tvåtrefyra metrarna från deras lägenhet till våran. Det är en 42 tum stor tjock-tv. Med andra ord gigantisk. Liknar mest ett mindre berg eller en friggebod. Just nu står den i hallen, vilket betyder att det knappt går att ta sig in eller ut från vår lägenhet. Jag är inte riktigt lika lycklig över den nya familjemedlemmen som K, men har gått med på att åtminstone testa hur den ser ut på rätt plats i morgon. Om vi får dit den, den väger väl närmare ett halvt ton eller så.

En nästan bättre julklapp är att jag för en dryg timme sen snubblade över the Knifes live-framträdanden. Jösses. Varför har jag inte sett detta förr? Eftersom jag innerst inne är en vänligt sinnad själ, så får även ni ta del av detta nu. Som en present, typ lördagsgodis. Helt makalöst bra oavsett:

Heartbeats LIVE + Marble House LIVE + Silent Shout LIVE.





2 kommentarer:

Anonym sa...

jag var ju på den där konserten och var tyvärr inte så glad då som jag är nu. det låter svinbra och ser fantastiskt ut, men den kvällen var jag förbannad och krävde pengarna tillbaka.

jag tycker du ska haspla dig in på www.roisinmurphy.com och titta på rå-versionen av hennes konsert som ligger uppe i en vecka. hon använder samma ljusteknik som the knife men har fler klädbyten. t ex har hon ett tygrådjur över axlarna. :)

egoistiska egon sa...

men vadå, var det inte alls lika bra på konserten som dvdn vill påskina?

will do. min bakfulla kille ska bara vakna först...