onsdag, november 05, 2008

koffeinist javisst.

Jag är vansinningt bortskämd nuförtiden. And I love it!
Min kille har nämligen de senaste månaderna fått som vana att göra en latte till mig i den fina espressomaskinen, latten tar jag sedan med mig på tunnelbanan i en fin termosmugg från starbucks. Detta innebär att jag kommer pigg som en ärta till jobbet. Nästan.

Det hela fungerar såhär:
Min kille meddelar innan vi somnar på kvällen om han vill göra en latte till mig dagen efter (jag har med flit undgått att lära mig maskinen). Morgonen efter väcker jag honom 10 minuter innan jag ska gå. Han traskar yrvaket upp ur sängen, maler lite bönor, fixar lite espresso, skummar lite mjölk, i med lite socker och rör om. Sen vinkar han av mig med en puss på munnen och ger mig muggen i handen. Jag dricker latten på tunnelbanan, blir pigg och kan börja jobba omdelebums när jag kommer till kontoret.
Extremt praktiskt måste jag säga. Och gott.

7 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Ojojojoj. Snäll kille.

egoistiska egon sa...

ahmenjagvet! snällast.

Anonym sa...

haha... så snäll han är.
Jag är oxå lite ani espressomaskinen o låter alltid kenneth ta hand om det där, haha.

sussie

Christina sa...

grymt! nu har jag ju en snäll kille redan, men ingen espressomaskin. jag tänker att man kanske kunde köpa en expressokille + maskin att ha bara i köket? ett paket liksom?

egoistiska egon sa...

sussie: jag kan ju egentligen, eftersom jag hade en egen maskin förut. men det är praktiskt att inte kunna den nyas knappar osv ;)

christina: det går säkert. om inte annat så borde ikea eller några anamma idén. Espressokillen Gunnar.

It´s all about me sa...

Gud vad söt k är!

egoistiska egon sa...

ja jag vet :)