fredag, oktober 24, 2008

godis botar det mesta.

När taket hade rasat in häromveckan fick jag en burk med salta pingviner i present av vår it-chef som plåster på såren för att jag var en av två värst drabbade. Inte för att det var hans fel att taket rasade in, men det var en fin gest tycker jag. Burken är nästan slut nu.

Igår skickade jag ett sms till en kollega om att Tar sovmorgon imorgon. Jag dör annars. Idag när jag kom hit låg det en gigantisk förpackning med Smarties på mitt skrivbord med en postit-lapp på med texten "För att klara fredagen! :)".

Utifrån detta kan man konstatera att:
1. Jag visar tydligt att jag är trött och/eller det syns tydligt att jag är trött.
2. Alla vet att jag älskar godis.
3. Jag har fantastiska fina kollegor.

5 kommentarer:

Anne sa...

Söta kollegor. Alltid en tröst, ja eller godiset då.

Matilda sa...

Så härligt! De bryr sig om dig! Det är ju den allra bästa vetskapen!

egoistiska egon sa...

anne & matilda - ja precis!

It´s all about me sa...

det är nog en kombination av alla tre ! :) Gud vad gulligt!

Jag har så söta kollegor på Sun, efter att farmor hade dött låg det ett kollage på min plats med ett "vi tänker på dig" och en annan gång ett paket medd en ljuslykta. Sånt där ger massor med energi!

Emmama sa...

Vilka gullegrisar!! :)