fredag, september 05, 2008

vem drog ur sladden?

Strömavbrott för tredje gången på en månad. Efter en halvtimme kom någon på att det fanns vin i förrådet. Precis när jag satte glaset mot BiBen så kom elen tillbaka. Ett unisont Vad tråkiiiigt hördes. Men nätet funkade inte ändå, och vi kan icke jobba utan nät. Efter en timme till hade jag sippat mig igenom endast ett halvt glas vin, eftersom det var surt som attans, och tyckte samtidigt att det började bli löjligt att sitta på arslet och bara vänta. Så jag packade ihop och när ytterkläderna var på började nätet passande nog att leva igen. Men det hindrade inte mig det minsta från att ignorera alltihopa och gå hem ändå. Som straff känner jag mig nu oroväckande nära en förkylning. Den kom skitsnabbt, typ ett bakhåll. Jävla samhälle. Måndag kommer bli en lång dag.

6 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

anställd verkar plötsligt lite frestande. Har ni några lediga tjänster?

egoistiska egon sa...

haha. inte några som är av intresse, tyvärr.
:)

Anne sa...

Du får dra på dig snyggjeansen så blir det lättare.

egoistiska egon sa...

jag hade dem på mig!

Emmama sa...

Ja satans samhälle. Det var ungefär det roligaste jag läst denna veckan! Snygga jeans dessutom! Braaaa!

egoistiska egon sa...

emmama: :) och ja, visst är det schnygga!