söndag, september 21, 2008

hjärta hemma.

Den stora nackdelen med att inte ha bil är Ikea och storhandling. Men mamma och pappa har bil. Volvo 240 kombi som kan packas proppfull med ikeamöbler. Bokhyllor, fåtölj och förlängning av skrivbordet. Jag har fått min efterlängtade läs- och skrivhörna (fattas bara en ny bärbar dator, min bärbara dator är inte speciellt bärbar eftersom den kräver både strömsladd och nätverkskabel), vi har böckerna i bokhylla istället för i ikeakasse och vi kan inom kort sitta vid skrivbordet samtidigt. Snart behöver vi aldrig lämna lägenheten. Jag älskar hemma.

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

ja, kom! du kan få äpplen och plommon.

Rasande Rose sa...

hmm lite dåligt... man skaställa böckerna i färg nu för tiden har jag sett;)

egoistiska egon sa...

haha. det var det första jag sa när vi fick upp hyllorna - "jag tänker inte ställa dem i färgordning!".

Anne sa...

haha du är så rolig. Jag vill också packa upp mina böcker.

egoistiska egon sa...

det var himla roligt faktiskt! hittade en massa böcker jag inte ens visste att jag hade.