söndag, september 07, 2008

halvsjuk är halvokej.

Gårdagens kräftskiva ute på vischan hjälpte förkylningen på traven och det bröt äntligen ut. Pre-förkylning är nästan alltid värre än själva huvudsjukdomen. Dessutom så klarar jag mig än så länge med en förkylning i höger näsborre och bihåla. Det är liksom överkomligt. Kräftskivan var rolig. Eftersom jag är kräftsnobb blev det åtta schvindyra färska kräftor, men väldigt värt det. De få gånger jag försökt äta turkiska eller kinesiska eller var de nu kommer ifrån så går det bara inte. Inte när jag är uppvuxen med ett enormt förråd av färska svenska precis runt knuten. Sen var det baljbad och bar överkropp och krokodilkeps för hela slanten, medan jag sippade på min grogg och corona och hade det fint som åskådare. Idag mår jag nästan prima ballerina. Förutom höger näsborre då.

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

jag hajjar inte kräftprylen. Alls. Folk dricker saltvatten och käkar vatten-kackerlackor en hel kväll och dagen efter skyller de huvudvärken på sprit. Dåligt.

egoistiska egon sa...

haha. ja, det är ju därför jag åtminstone håller mig till den svenska sorten.
;)