söndag, maj 18, 2008

slö, maklig, lättjefull, bekväm, trög, loj osv.

Jag är jävligt lat. Det är inget att hymla om, utan bara att konstatera fakta. Ändå är jag skitdålig på att ta det lugnt och bara slappa. Förutom när jag inte har något val. Idag har varit en sån dag. På väg hem från Erikas inflyttningsfest blev jag lite mer onykter än planerat, och idag har jag inte varit på topp. Så istället för att försöka bota bakfyllan genom aktiviteter var jag smart nog att göra tvärtom. Först åt vi frukost och såg dubbelavsnittet av Dog Whisperer, sen filmen Cloverfield, sen la vi oss i sängen och lyssnade på P3 dokumentär: IB-affären. Sen somnade vi. Och vaknade kl 19. Nu mår jag ganska bra, förutom det vanliga bakissuget på en hel godisbutik alternativt pizzeria. Trist bara att det är måndag imorgon. För vi borde ju ha tvättat fönster, gjort rent i köket och planterat om växterna.

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Gillade du Cloverfield? Har den hemma och planerar att se den snart.

egoistiska egon sa...

Jag tyckte den var helt ok, och därmed sevärd! Så se den :)