tisdag, april 29, 2008

kniven.

Jag har någon slags skrivkramp. Det händer emellanåt och yttrar sig helt enkelt i att det inte finns något som vill omvandlas från tanke till ord. Precis ingenting. Det betyder inte att det inte finns något att skriva om. Tvärtom. Det är i omvandlingen det skiter sig. Men när jag väl erkänner det hela för mig själv, typ efter en vecka eller så, brukar det släppa. Kanske gör det det nu. Kanske inte. I vilket fall som helst tänkte jag bjuda på lite låtar som inte skulle vara så fantastiska utan inblandning av The Knife. Jag kom nämligen och tänka på deras storhet i fredags. Då spontantade vi in till några vi känner i grannhuset som har så radikalt annan musiksmak än mig (hårdrock vs the knife liksom) så vi enades i en varannan-låt-på-youtube-och-så-lyssnar-vi-ärligt-och-uppriktigt-på-varandras-låtar. Underbart roligt! Det hela slutade visserligen i att störningsjouren plingade på och sabbade den goda stämningen, men det är nästan glömt nu. Så om min skrivkramp inte släpper har ni något att göra tills jag återvänder. Men även om jag återvänder inom kort tycker jag att ni ska kika, eller åtminstone lyssna, på musiken. Sen kan ni helt av fri vilja hålla med mig i att det inte är svårt att tycka att det är snorigt bra. Enjoy.

Robyn - Who's That Girl



Röyksopp - What Else Is There



Jose Gonzales - Heartbeats

4 kommentarer:

Matilda sa...

The Knife är helt makalösa. Jag fattar inte hur allt de rör vid blir till guld?!

Anne sa...

jag tänker reklam när jag hör heartbeats. Hoppas krampen släpper snart.

egoistiska egon sa...

matilda: precis. jag tror det helt enkelt handlar om kvalitet.

anne: synd! men jag tror det är vanligt, som tur var så var både originalet och covern favoriter hos mig innan reklamen kom.

stambyte sa...

Åh, superbt urval av you-tube videos!