onsdag, april 02, 2008

allt jag köper är grönt.

Bookbinders Design vann över Matton eftersom sistnämnda var nitiska med sin stängningstid medan Bookbinders fortfarande hade öppen dörr trots en minut efter stängning. Köpte anteckningsblocket med gröna blad på bilden. Älskar det, förutom möjligtvis den lilla detaljen att det är lite glittrigt. Glitter och rosa är tjafs. Men i övrigt är det perfekt. Lagom stort med spiral och snodd runt. Pennan får alltid plats i spiralen och blocket alltid i väskan. Det är inte heller för tjockt, vilket är viktigt ur synpunkten att man får dras med ett tjockt block för länge. För länge för att det ska hållas fint och ge inspiration till att skriva och då får man för sällan köpa nytt skrivblock. Visserligen går det att köpa nytt block innan det gamla har tagit slut, men då gör sig det dåliga samvetet påmint. Har redan skrivit tre sidor och jag skulle antagligen kunna bo bland pennor och block.

7 kommentarer:

e r i k a sa...

Block och pennor är typ det härligaste som finns, min stora passion. Fattar inte varför men jag älskar att köpa nya, fina block och pennor. Och jag har alltid ovanstående med på mina önskelistor:)

egoistiska egon sa...

jag vågar sällan önska mig eftersom jag har så specifika krav, haha. men att önska sig presentkort på bookbinders borde vara standard...

Emmama sa...

Verkligen jättefina allihop! Älskar deras saker och saknar här.. Kan inte heller önska mig för det måste vara ett visst sorts papper, det mesta är så tunnt och läskigt. Vill ha papper som det i ordningochredakalendrarna, det är det bästa! :)

Anne sa...

och bloggen är grön :)
Gillar bookbinders, de finns här också.

Matilda sa...

Grönt är skönt! Skulle jag få välja skulle jag ha allt i grönt – gardiner, kläder, kuddar, block, pennor... ja allt.

egoistiska egon sa...

emmama: du kan inte köpa online då?

anne: ja men precis ;)

matilda: jag med! jag har för tillfället sjukt mkt tröjor i grönt. det bara blev så.

Anonym sa...

Hej Egon!

Tack för att du har blivit världsförälder hos UNICEF och tack för att du skriver om oss i din blogg. Allt enskilt engagemang är otroligt viktigt för oss eftersom vi är begränsade när det gäller köp av medialt utrymme. Under hela april driver vi en kampanj för att samla in pengar till världens mest utsatta barn och jag hoppas att du vill stötta oss i det arbetet. Kolla gärna in www.unicef.se, jag hoppas du hittar nåt du kan tänka dig att förmedla vidare. Har du frågor så hör av dig!

Allt gott!

Karolina
kwesterlund@unicef.se