måndag, februari 25, 2008

beslutsångest plusmeny.

I Berlin var en av de planerade höjdpunkterna Adidas Originals Store. Men det blev lite av en besvikelse. Utbudet var inte så bra som jag hoppats på plus, att tjejmodellerna knappast var eller är i min smak. Guld och silver och rosa och massor med konstigt tryck och hej och hå. Utbudet för killar eller unisex är som alltid tusen gånger snyggare, men då är alla breda modeller och för att få plats med mina långa, smala fötter blir skorna stora som båtar. Hatar. Så det blev inget köp. Idag köpte jag dessa på Sneakers n stuff. Dyra, men jag har råd. Om jag inte behöver köpa ett till par skor snart igen. Dessa är nämligen små i storlekarna så jag fick köpa en storlek större än vad jag brukar. Alltid haft komplex för mina fötter. Har inte stora fötter i förhållande till min längd, men små fötter är så snyggt på tjejer. Nu har jag beslutsångest plusmeny. När jag har beslutsångest blockeras hjärnan och jag kan omöjligt se hur det ser ut, från en så objektiv synvinkel man kan se det. Ingen aning om de ser stora ut eller inte. Livrädd för att jag kommer att tycka att de ser för stora ut så jag inte vill ha dem. Dessutom vill jag alltid börja använda alla nya grejer jag köper omedelbums, så jag vill inte ens vänta tills beslutsångesten lagt sig. Därför har jag precis tagit ett suddigt foto på mig själv så ni kan hjälpa mig. Hjälp mig.

7 kommentarer:

egoistiska egon sa...

jo, jag vet att det inte är en så bra bild (tänkte mig helheten + att man kan klicka på den och då blir den större). tack iaf ;)

Jenny sa...

Sneakers töjer sig väl inte jättemycket? Då är det ju bättre att du har ett par som passar dina fötter än ett par för små? Sen har jag flera kompisar som också har det problemet: att de tycker att deras fötter ser för stora ut. Jag, som har små fötter, har aldrig, aldrig tänkt på att någons fötter skulle se för stora ut. Plus att du verkar ha letat länge efter skor, och nu hittat. Jag säger: kör!

Som en liten parantes kan jag berätta att jag var på en releasefest för Sneakers n stuff i fredags, med gratis sprit. Det var kul.

Bondhustrun sa...

Jag måste säga att jag tycker att stora fötter är mycket snyggare än små, jag har nästan lite fobi för tjejer med typ 35 i skor (ja, jag vet, det är ELAKT!). Dina fötter ser inte alls långa ut, de ser helt proportionella ut. Och skorna är snygga!

Sign "40 före barnen, 41 efter"

egoistiska egon sa...

jenny: precis, det var därför det blev en storlek större. gjort misstagen förut att gå efter utseende och fick försöka sälja skorna efter gigantiska skavsår som aldrig gav med sig. tack för ditt stöd också, ska fundera en sväng till men just nu lutar det åt det positiva hållet. kul med festen btw. Vad var det för release?

bondhustrun: det där lär jag aldrig förstå, men det känns skönt att inte alla tycker att små fötter är snyggast ;) tack, och tack för att du tycker de är snygga!

It´s all about me sa...

tycker inte heller man ser så bra (trots förstorat foto) men i vilket fall ser inte dina fötter stora ut i förhållande till din längd! Jag håller med Jenny annars, tänker typ inte på folks fötters storlek, men det beror kanske mest på att jag själv har 37-38 vilket är rätt standard.

Matilda sa...

Va snygg du är! Värsta tjejen!
Och nej, skorna ser verkligen inte det minsta stora ut. Ser ut som om du har typ 37 i storlek. Helt proportioneligt (herregud, jag kan inte stava, blev det där rätt?) på dig!
I övrigt snygg stil också.

Tror jag blev lite kär i dig! Bildligt talat. =)

egoistiska egon sa...

annaluna: tack! jag får väl tänka såhär: folk som har "normala fötter" (37-39) tänker inte på andra människors skostrl, och eftersom ni är i en majoritet så tänker inte majoriteten på att jag har större fötter. haha!

matilda: men oj, tack! jag tar åt mig fast foton förskönar och mitt ansikte inte syns. tack igen :)