söndag, januari 13, 2008

solen gör vem som helst frisk.

Maximalt en kopp kaffe om dagen, ordentlig mat, träning två gånger och minst en timmes extra sömn varje natt. Jag kände mig stolt över veckan. Som tack fick jag en dundrande huvudvärk, matthet i hela kroppen, skrapig hals och ett dåligt humör i ett och ett halvt dygn. Det är precis det som står på önskelistan när en helg enbart är drygt 48h. Vi blev även vittne till ett bilinbrott på vår gata, plus att inbrottstjyvarna strax därefter blev överkörda av en arg gråhårig tant på moped. Sen kom polisen och vi somnade om. Idag mår jag bättre. Promenaden i vinande blåst och sol längs vattnet var välbehövlig. Men vi behöver varsin kamera istället för en att dela på. Önskar att det var söndag imorgon också.

4 kommentarer:

Anne sa...

det blir säkert en snart.

It´s all about me sa...

Ursäkta, men jag garvade inombord gällande den arga gråhåriga tanten som körde över inbrottstjuvarna, haha. Önskar oxå att helgen var längre. (och att jag skulle ha tisdagen med tentan överstökad. Har ingen aning om hur tentan blir. Finns inga gamla tentor eller instuderingsfrågor-hur pluggar man egentligen då?)

Haren sa...

Jag tycker att det är så trist när det blir så att helgdagarna blir värda mycket mer än dom andra dagarna. Helgen går för fort, alltid. Jag tänker att jag måste göra mer roliga saker under veckorna så att dom också blir lite mer helg men så orkar eller hinner man inte det. Well, hoppas att du är frisk nu iallafall.

egoistiska egon sa...

annaluna: ingen fara, jag har skrattat många gånger under helgen åt det där. en helt sjuk syn faktiskt. blev en jävla smäll och de for åt olika håll.

haren: ja, det var alltid fördelen som student. man valde själv vilka dagar som skulle ha vilken innebörd. nu har jag inget val och det känns hemskt. det är ju först på söndagen man hunnit vila upp sig och då ska man förbereda sig för jobb igen... tack iaf, och det hoppas jag med!