fredag, januari 18, 2008

dessutom är det fredag.

Imorse blev jag glad av två anledningar. Dels att jag vaknade av att K gick upp före mig och gjorde frukost. Dels att jag slog upp dagens svd och läste ytterligare en kommentar angående den sjuka sjuka mediecirkusen kring en våldtäktsrättegång där det råkar vara lite kändisar inblandade. Och jag vet att jag skrivit kring det som står i artikeln gällande hur medierna avslöjar misstänktas identiteter tidigare, fast jag just nu inte har tid att leta fram inlägget: Allmänintresse är inte samma sak som nyfikenhet.
”Men begreppet allmänintresse, som är centralt i den svenska pressetiken, betyder något annat än att många läsare kan tänkas vara nyfikna på kändisars privatliv. Allmänintresset utgår i stället från vad som kan vara relevant för medborgaren.”

4 kommentarer:

Anne sa...

jag hade också blivit glad om jag fick frukost. nice.

TORGNYSDOTTER sa...

du ska få lite skvaller av mig sen om du påminner mig...

egoistiska egon sa...

anne: ja det var en trevlig överraskning :)

torgnysdotter: sådär kan du inte säga till världens mest nyfikna människa. BERÄTTA!

TORGNYSDOTTER sa...

jag hoppas att skvallret nu har nått dig på omvägar;-)