torsdag, november 01, 2007

tårtappa.

Just nu skulle jag ha varit på Nalen och svängt röven till Hard-Fi, men så blev det ju inte. Istället konstaterar jag att José González fortfarande, ungefär ett år senare, är bäst när han antingen gör covers eller samarbetar med andra. Men jag har ännu aldrig sett honom live, och kan inte bestämma mig om det finns pengar till att se honom på Cirkus innan jul. Efter lite googlande så insåg jag att det finns ju massor med andra konserter jag vill gå på snart snart. Jag menar, vem tackar nej till att se Magic Numbers eller Ed Harcourt igen, eller Iron and Wine plus Christian Kjellvander (även om han var bättre förr) för första gången? Nu fick jag beslutsångest, och det är ju inte direkt min starka sida. Men José kan han:

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är härmed utmanad, en av dessa vaaanliga grejer, men ändå. Se blogg för utmaningen. Hej hej.

sara sa...

Jag tycker att du ska välja Magic Numbers istället för José, när jag såg honom live var det ungefär som att spela en skiva. Han mellansnackar knappt och är som en blyg liten kille på en pall som bara kör på med sina låtar. De låter ju trots allt ganska lika, förutom hans covers. Håller med dig, det är då han är bäst!

egoistiska egon sa...

shelob: ska kika sen :)

sara: jag har hört liknande om José, och det är därför jag är lite tveksam. och magic numbers såg för mindre än ett år sen, det blir lite kaka på kaka. vi får se, jag kanske skiter i dem allihopa ;)

Anne sa...

S�g Magic NUmbers f�r n�gra m�nader sedan i Melbourne och de var helt underbara att se live.

Jos� har jag f�rs�kt se ett antal g�nger, synd att det ligger s� n�ra inp� jul. men vill.

Daniel Storey sa...

Åhå, Iron&Wine ska alltså spela i Sverige snart? Måste kollas upp. Har fortfarande inte lyssnat på hela nya skivan men jag dog nästan av lycka av singeln.

Anonym sa...

jag säger VERKLIGEN iron & wine. har sett mr sam beam solo och det var så bra att jag grät. har han band/körsångare så lär det vara ännu bättre. nya skivan är guld, och då var ändå den förra diamant, allraminst.

egoistiska egon sa...

anne: ja, magic numbers var grymma när jag såg de förra vintern. därför känns det lite närainpå att se dem igen.

storey: i januari på södra teatern!

comley: I trust you my friend. Ska lyssna in mig på skivan, sen blir det nog konsert. Du ska inte ta en titt förbi sthlm i januari? :)