onsdag, november 14, 2007

snart gyllenbrun och inoljad.

Nu har jag tränat så många gånger på gym att jag ökat på vikterna på alla maskiner jag vågar mig på (det vill säga de som instruktören visade mig). Alla utom den där jag med nöd och näppe klarar av den lägsta vikten, hela 2.5kg. Det är inte direkt så att jag är stark. Eller har mycket muskler. Fast igår när jag stretchade efteråt upptäckte jag att mina armmuskler faktiskt börjar synas. Sen upptäckte jag att mina biceps är hårda när jag spänner dem. Det har jag aldrig upplevt förut, någonsin, hur mkt jag än försökt. Otroligt fascinerande.

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Bra där.
Då kan du snart börja pola med mig och mina muskelkompisar.
Snart.
http://annaskaos.blogspot.com/2007/07/gteborg.html

egoistiska egon sa...

hahaha. ja jävlar. jag polar gärna med er.

Anonym sa...

haha, härligt! Snart är du lika gym-besatt som oss andra ska du se! ;)

It´s all about me sa...

visst är det underbart!
Men ärligt talat; det tog ju inte lång tid innan du började se resultat, säkert bra gener där! För mig tog det lååång tid.

egoistiska egon sa...

annaluna: det är ju inga jätteresultat direkt, men med tanke på att jag har så lite muskler från början + lite underhudsfett är det kanske inte så konstigt att åtminstone jag märker skillnad :)