fredag, november 16, 2007

och om en vecka är det lön.

I början av veckan fick jag veta att chefen och hans chef och de andra cheferna tycker att mitt jobb här det senaste halvåret har fungerat ”extremt bra”. Så inom kort är jag det som kallas för fast anställd men nuförtiden heter något annat. Det känns fint. Dessutom får jag fotokursen genom jobbet, de skickar mig på studieresa till Paris i mitten av december och så ska jag tydligen få mig en liten bonus också – fast jag egentligen inte finns med i bonussystemet ännu. Ibland saknar jag inte alls att vara student.

11 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

Du ÄR ju extremt bra och du är värd alltsammans, pusse!

egoistiska egon sa...

k: fina du. tack!

Anonym sa...

Vad roligt! Grattis till dej!

Daniel Storey sa...

Congrats! Blir bara lite avis. Det bästa jag har fått från mitt jobb var en tvådagars pedogogikkurs, inkl helpension på hotell. Jag blev lite snopen när det visade sig att kursen var förlagd i samma stad, men jag gav mig fan på att utnyttja förmånen och tog in på hotellet för en natt!

Jag är: sa...

Fasen vilket flyt du har! Jag vill också få fast anställning på mitt jobb för jag älskar vad jag håller på med. Jag försöker göra ett så bra jobb att de märker att de inte klarar sig utan mig.
Fotokursen är jag grymt avis på. Jag har litegrann kikat efter fotokurser här men det finns ju bara nybörjarkurser verkar det som.. "vi lär oss scanna in kort och tittar på grunderna i Photoshop." Jeje, jag har läst en fortsättningskurs i Photoshop.
Du är duktig gumman. :) Du vill inte maila över materialet från din fotokurs åt mig? ;-D

egoistiska egon sa...

anki: tack!

storey: haha, helt rätt gjort! hotellfrukost är det bästa.

sussie: jag har gjort precis så, gjort mig oumbärlig. det är jag ganska bra på :) dessutom är det inte så svårt att göra det om man verkligen trivs. kan du bli fast anställd på ditt jobb, eller vilken typ av anställning har du? tyvärr har vi inget material alls egentligen, förutom det läraren lär oss. annars hade jag gjort det! finns det ingen mer allmän kurs? så är vår. både kamerateknik, bildkomposition och bildbehandling sen. trots att det är en nybörjarkurs är det relativt avancerat, och det är bra tycker jag. kan ju också ps liksom...

Anne sa...

Skönt att få bekräftelsen. Bättre om du fått höra den direkt, men ändå skönt.

Och fotokurs. Och Paris. Nice.

egoistiska egon sa...

anne: ja, bekräftelse är så sjukligt viktigt. och allt det andra. vi ska förresten vara i stuido om ett par veckor, det är väl antagligen samma studio som du håller till i... :)

Kaos-Anna sa...

Grymt - du är ju bra. Det vet ju jag.
By the way.
Kolla på detta
www.aptit.se/lunch

Den adressen står på alla Sthlms bussar.
Kolla texten och förfasas. Gissa vem som har skrivit som jag snällt skickade ett mail med nya texter men personen tyckte att hans var bättre.

It´s all about me sa...

Alltså: Jag tittar på ditt liv och tänker tillbaka på åren som gått. Nu har du verkligen allt som jag oxå vill ha! 1) Underbart jobb 2) Sambo med din big love 3) Underbar lägenhet 4) Synliga armmuskler ;)

Vad mer kan man begära? I envy you!!

egoistiska egon sa...

fru kaos: tack! och varför är jag inte förvånad ang texterna...

annaluna: jag vet, det känns så bra! samtidigt har jag liksom kämpat hårt för allt och tycker att jag är värd det (inte för att du menade ngt annat :)). tyvärr är det ju så att man kan må dåligt iaf emellanåt, men nu ska jag inte klaga. livet är fint. och jag hoppas att du snart får det du vill ha också. och tänk på att du har mkt som andra skulle vilja ha - jag kan ibland ångra att jag inte rest mer, så som du gjort tex.