torsdag, oktober 11, 2007

kulturell och snabb på samma gång.

Egentligen brukar jag inte bry mig så mycket om nobelpristagarna, men om jag får välja ett pris så är helt klart litteraturpriset det mest intressanta. Däremot så är det sällan jag känner till eller har läst vinnarna innan de vunnit så att säga. Utom i år då. När jag imorse såg att Margret Atwood fanns med i försnacket blev jag skitglad. Men nu när Doris Lessing vann så blev jag glad igen, för hon verkar bra och jag har till och med läst hennes debutroman, The Grass Is Singing. Nu känner jag mig nästan som en som har lite litteraturkoll. Eller åtminstone som en kulturell person. Dessutom är jag jävligt snabb eftersom det här inlägget skrivs innan hon ens vet om själv att hon fått priset. Haha!

3 kommentarer:

Daniel Storey sa...

Jag hade satsat en tjuga på att Tove Jansson äntligen skulle få belöning för böckerna om mumintrollet. Men polarn satsade på att Alex Schulman skulle få det för antingen bloggen eller innelistan, så alla vinstutbetalningar uteblev.

egoistiska egon sa...

haha, trist att ni blev utan pengar!

Anne sa...

Jag blev också glad. En kvinna. Bara en sån sak.