söndag, oktober 14, 2007

fina förorten förbjuder findricka.

Igår var en sån där dag då det känns att livet är bra. Utsövd, nybakade baguetter till frukost, order från K om att Idag ska du gå ut och fotografera, kameran över axeln och fota förorten, handla en flaska rött på systemet, sakta gå omkring i matbutiken bland alla andra som rusar fram, ta hand om växterna för att försöka få till fred i huset, sätta upp kökslampa (äntligen!), börja läsa Ls examensarbete om ekologisk bomull, laga god mat, göra sig snygg för fest och så fest med många människor på liten yta och väldigt trevligt. Åka hem i ovanligt god tid efter ovanligt lite vin. Ändå vaknar jag idag med samma bakfyllekänsla som de gångerna det senaste halvåret som jag varit totalt däckad och inte kunnat röra mig dagen efter. Fast light. Jag mår ju ändå bra, men känslan. Inte som en vanlig bakfylla som botas med lite bakfyllemat. Såhär har det varit sen vi flyttade från innerstan till förort. Samtidigt som jag inser att det oftast verkar hända när jag dricker rödvin. Men öl går bra. Och förort känns mer öl än findricka som rödvin, så det finns kanske en logik bakom det här trots allt. Fan.

5 kommentarer:

Anne sa...

låter som en bra helg med kamera och vin. Ungefär som min när jag tänker efter.

egoistiska egon sa...

det har varit en bra helg! synd bara om det ska vara så att jag får minska på mitt vinintag.

Chris sa...

jag tycker om det där huset... men jag undrar om det kunde existera i solljus.

Haren sa...

Hu man kan må ohyggligt dåligt av öl också. Det märker jag idag.

egoistiska egon sa...

christina: jag gör också det på något sätt. får testa ngn dag då solen skinet.

haren: jag har sällan upplevt det faktiskt, kanske får prova? ;)