onsdag, september 26, 2007

beach 2008.

Något av det hurtigaste som finns, och därmed också omänskligt deluxe, är att träna innan jobbet. Imorse avverkade jag ett antal längder i simbassängen tillsammans med en drös med pensionärer vid 07.00. Det var oväntat skönt och herren 60+ som gjorde bomben är hittills dagens höjdpunkt. Min envishet säger mig att jag lätt kan fortsätta vara såhär hurtig, åtminstonde en gång i veckan. Min lathet säger att det håller max ett par veckor och sen låtsas jag som om alternativet aldrig funnits. Jag behöver någon som tror mer på min lathet än min envishet, bara då tror jag att envisheten kan vinna. Får återkomma i ämnet.

3 kommentarer:

Anne sa...

Det är verkligen skönt när man är i simhallen men att ta sig upp den extra timmen är det som tar emot. Jag saknar verkligen min pool som låg i samma hus när jag bodde i Melbourne. Det var så enkelt att träna.

egoistiska egon sa...

jag tror dock inte att jag behöver gå upp en timme extra! idag gick jag "bara" upp direkt när klockan ringde istället för att snooza 2-3 ggr, och kom bara 15min senare till jobbet. därför var det liksom så lätt, men snart kommer det säkert kännas svårt ändå. :)

It´s all about me sa...

haha, gubben som gjorde bomben lär ha uppskattats;)

Duktig du är, även om det bara håller några veckor!