onsdag, juli 18, 2007

pre-blogginlägg.

När jag vill skriva ett blogginlägg har jag ofta lite fraser och saker jag vill få med i huvudet. Brukar alltid börja med att skriva ner dem så jag inte glömmer bort, eller spårar ur totalt. Det brukar bli en kombination av att glömma dem och spåra ur i vilket fall som helst, men tanken är ju fin så jag fortsätter. Ikväll tänkte jag skriva ett inlägg. Nu hinner jag inte det eftersom jag kommer att prioritera att se på tv istället. Men K kom in i datorrummet och såg mina pre-blogginlägganteckningar och började skratta. Han fnissar fortfarande när han tassar omkring i köket och fixar te samtidigt som han upprepar jag äter bulle. Tiden är ute för att skriva inlägget, så tills jag återkommer kan ni ju ge er på en gissning kring vad jag hade tänkt skriva om. Den som är närmast kan få ett fint pris. (Allt för att få fler kommentarer när funktionen att kommentera verkar ha blivit utslagen tillsammans med ankomsten av sommarmånaderna.)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Du svalde en fluga, fick ont i halsmandlarna och försökte bota det genom att äta bulle? :)

Anonym sa...

Hehe... käkmusklerna aktiverades och munnen drogs ihop till ett leende när jag läste om din fluga. ;-D /Sussie

egoistiska egon sa...

susanna: haha, tyvärr men det var fel.

sussie: jag höll på att kräkas när det hände vill jag lova.

Matilda sa...

Åh. Det måste vara så att du i godan ro satt och åt en bulle. Solen lyste, havet glittrade och allt var i största allmänhet frid och fröjd.
Tills du utan att titta stoppade bullen i munnen. Men, ve och fasa, en fluga hade satt sig och mumsat på sockret. Och innan du hann komma på tanken att spotta ut den svalde du bullen med fluga och allt.
”Host, spott, tvi”, tänkte du och drack en liter apelsinjuice för att ta bort den vedervärdiga känslan av ett surrande kryp i magen. ”Det går väl att dränka den!”, sa du högt.
Men allt gott har självklart något ont med sig. En liter apelsinjuice gjorde inte bara att du fick sura uppstötningar hela dagen. Mandlarna var svullna och värkte av den sura juicen.

Så? Hade jag rätt? Snälla snälla snälla.

egoistiska egon sa...

matilda: du får en guldstjärna för ditt fantastiska förslag, men det var inte rätt. alls.

jag kan ge en ledtråd om att fraserna inte ligger i kronologisk ordning eller är beroende av varandra, så att säga ;)

Daniel Storey sa...

Haha, fan va kul! Meningen jag äter bulle är rolig hur man än försöker placera in den. Men om jag nu ska gissa...

...joggingtur, djupt andetag, fluga, hostningar, ömmande halsmandlar, förkylningssymtom av fluga eller ansträngning? irritation, tröstbulle.

egoistiska egon sa...

storey: du har läskigt rätt. jag blir lite rädd. men du lär bli vinnaren så grattis. och vinsten är att du får välja vad jag ska skriva ett inlägg om ;)

Daniel Storey sa...

Ooh, häftigt! Fast jag vet inte om jag kan använda priset, även om det var ett väldigt bra sådant. Det är ju oväntade inlägg om vardagen, skrivna på ett fint, intressant eller roligt sätt som är bäst att läsa. Och vore det inte svårt att skriva på beställning? Fast jag kanske bara mumlar fram bortförklaringar eftersom jag inte kommer på något bra ämne. Det kanske kommer..

egoistiska egon sa...

jag undrar hur fan du kom på rätt svar? :)

men det behöver ju inte vara skriva på beställning på det sättet. ämnet är fritt (inom rimliga personliga gränser såklart) och du kanske alltid har undrat något som du nu kan få svar på? ;) haha.

Daniel Storey sa...

Du skrev här uppe att de kanske inte låg i kronologisk ordning, så jag bara vände på dem och diktade ihop en historia. Tror inte det fanns något annat sätt att få in bullen i historien :)

Men allvarligt, hur nära var jag?

Jag svalde faktiskt en geting en gång. Den passade på att flyga in när jag öppnade munnen för ett glädjevrål, eftersom jag precis slagit personligt rekord i längdhopp på gymnastiken i åttan. Men så vitt jag minns fick jag ingen tröstbulle efteråt, bara en svullen underläpp.

Och jag har funderat lite. Du är ju, om jag fattat rätt, ett passionerat fotbollsfan. Om inte för sporten så i alla fall för ett lag. Så skriv en kärleksförklaring till DIF, eller till matcherna i sig, eller till stämningen på läktarna, eller om hatet till motståndarna, eller en analys av de personligheter som brinner allra mest, eller varför de största fansens liv påverkas av lagets resultat, eller ja... Något sånt. Det kanske bara handlar om att brinna för något, det behöver egentligen inte handla om sport.

Något sånt tänkte jag :)

egoistiska egon sa...

du var ganska nära. börjat nyttja motionsspår regelbundet, jag och K skulle spurta, svalde en fluga. hostade upp halva flugan (!) hemma och trodde jag skulle kräkas. får alltid alltid ont i halsmandlarna när jag typ springer, skitkonstigt. och så skulle jag skriva ett blogginlägg om det hela och insåg att där sitter jag och käkar bulle och motverkar all motionering jag utfört ;) typ. så kind of close.

ska åta mig uppdraget, lovar inte när det ska vara klart, men jag ska försöka göra mitt bästa.

Daniel Storey sa...

Då var det ju ingen tröstbulle, fan! Det var ju den delen jag var mest stolt över att ha listat ut.

Ingen brådska för min del på inlägget. Det kan va rätt kul om jag hinner glömma bort det och sen snubblar in här någon dag och inser att, wow, det där har jag beställt.

Och oroa dig inte, den andra halvan av flugan innehöll säkert något ämne som var nyttigt och kanske till och med motverkade bullen :)