onsdag, juli 18, 2007

insändarsidorna skänker glädje.

Igår och idag har jag läst tre tidningar varje morgon. Svd, Metro och City. De två sista mest för att se om det finns några fina reseannonser för billiga billiga charters så jag kan få lite semester någon gång. Igår och idag har jag läst samma arga insändare i alla tre tidningarna. Någon stackars herre i Bålsta som tycker det är fantastiskt hemskt att kronprinsessan nias och duas istället för att kronprinsessas eller ers kungliga höghetas. Herregud. En insändare hade varit roligt. Men alla tre tidningarna? Inte helt uteslutet att den även fanns i DN. Ironi till överdrift blir verklighet tillslut, så karln måste ju mena allvar. Men jösses vad irriterad han måste vara på tilltalandet, alternativt väldigt angelägen om att insändaren måste publiceras. Jag undrar vilka glädjeskutt han tar nu när han blev publicerad i minst tre tidningar. Eller så fasar han över mothuggen han får från andras insändare och grymtar om att det var bättre förr. Måste fortsätta läsa alla tidningarna och se om han svarar. Hur gör han då, kommer han skicka ett gemensamt svar till alla eller individuella svar till varje mothuggsinsändare? Spännande.

2 kommentarer:

Anne sa...

Jag tror också på individuella svar. Fortsättning följer.

egoistiska egon sa...

linda: jag väntar på svar!

anne: börjar också tro på det...