onsdag, juni 20, 2007

irriterande småsyskon.

Tifot var ju fint. Förutom att det gav mig papercuts på näsan och en lättare bula i bakhuvudet. Men skönhet kostar och jag accepterar dessa skador som en man. Fick ett Jag är ledsen för din förlust vid kaffemaskinen imorse. En dag som denna håller jag gärna låg profil. Framförallt när jag tar över inloggningsuppgifter jag behöver och upptäcker att lösenordet är Bajen. Annars minns jag den fina dagen i augusti förra året med glädje. Och jag minns vändningen förra veckan mot götelaborg som var styrkebesked om något. Och jag minns vändningen mot gnaget för ett par veckor sen, en vinst som smäller sju resor högre än vad en förlust mot bajen gör ont. Bajen kommer alltid vara den snoriga lillebrorsan som ingen egentligen bryr sig om.

2 kommentarer:

Daniel Storey sa...

Åh vad skönt att läsa någon som vet vad en speciell match kan betyda för en. Själv är jag inte särskilt intresserad av stockholmsderbyt, eller allsvenskan överlag, då mitt lag huserar mycket längre ner i systemen, men jag känner igen mig i lidelsen. Häromdagen blev jag idiotförklarad på jobbet när jag sa att jag givetvis skulle kunna betala mer än tiotusen för en biljett till en vm-final med Sverige som ett av lagen. Vissa förstår bara inte.

egoistiska egon sa...

är det samma människor som spelar på trav varje vecka och ser elitloppet som årets höjdpunkt? :)