måndag, maj 14, 2007

tidsfördriv.

Fia utmanade mig och eftersom jag så sällan blir utmanad (sagt utan att mena att jag vill bli utmanad oftare) så är det faktiskt roligt att bli det. Men alla har ju redan gjort utmaningen, så jag skiter i att utmana vidare.

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

"Underliga" saker om mig:

1. Jag är väldigt matkänslig, antagligen på grund av för hög ämnesomsättningen, vilket leder till konstiga effekter i kroppen. Exempelvis blir jag, för ovanlighetens skull, väldigt tyst när jag är hungrig. Har extremt svårt för att prata och svara på tilltal då, även om jag mycket väl hör vad alla säger.

2. När jag sen äter så lämnar jag alltid kvar något på tallriken. Alltid. Det är ofta den sista brödkanten som jag höll i när jag åt mackan, lite makaroner, en halv köttbulle eller något annat som jag bara inte kan äta upp.

3. Lypsyl är en så kraftig drog för mig att jag inte ens räknar det som en drog utan en del av mig. Det är ingen idé att ens överväga att vänja mig av med det. Om det inte finns en lypsyl bredvid sängen när jag ska sova eller en i fickan när jag är vaken så vet jag inte vad jag ska ta mig till.

4. Jag har haft ett sår i ena näsborren i snart ett halvår. Innan dess hade jag ett sår i andra näsborren i någon månad. Detta beror på att jag snyter mig ofta eftersom jag har väldigt mycket snor i näsan hela tiden. Utan att vara förkyld. Eller så är det inbillning.


5. Min blodcirkulation är värdelös. Jag har förfrusit fingrar och tår flera gånger och det räcker med att jag är utomhus i fem minuter i 5 PLUSgrader för att jag ska få vita fingrar eller tår. De ser döda ut då.

6. Trots att jag har varit student i fyra av mina sex år här i Stockholm har jag aldrig varit på Kungliga Biblioteket, som jag dessutom bott ett stenkast ifrån. För någon vecka sen var det första gången jag var på Stadsbiblioteket.

Och de som blir utmanade av mig är:
INGEN!

4 kommentarer:

Markatta sa...

Min sambo J är också alltid snuvig. Han har provat allt, nässprej, allergisprej, allergitabletter, näsolja... Ingenting funkar. Jag undrar vad ni har gjort för att få så förstörda näsor.

Jag brukade också alltid lämna mat på tallriken. Men sedan fick jag PMS och så var det slut med det.

egoistiska egon sa...

Jag har inte provat så mkt alls faktiskt, tror på något sätt att jag genom att snyta mig mer tvingat näsan att producera mycket snor. Haha. Men såren är irriterande, för de gör ont ibland när man ska hångla.

Hör av mig snart när jag vet en lucka för fika!

Anonym sa...

ad 4): JAG MED! Jag har kronisk snuva och iom att jag snyter mig så ofta läker det där förbannade såret aldrig. Och nu i allergitider är det ännu värre.

Kenneth Grönwall sa...

Jag börjar tro att det ät stadsluften...om man nu är van vid lite friskare luft från landet. En kompis till mig är blev snuvig så fort han flyttade hit och är det så gott som hela tiden.