tisdag, april 17, 2007

härliga jonson!

Det som hände på långfredagen har aldrig hänt. Jag var inte där, jag har inte sett några bilder och Operation: Ignorera är därför ganska lyckad. Det var igår det var säsongspremiär. Ölen innan smakade bekant, promenaden till Stadion välkänd och ståplats var hemma. Men spelet kändes nytt och fint. Jag kunde räkna tjongbollarna på en hand och varje gång tänka Justja, det där var ju vardagsmat förut. Inte för att man ska säga att allt är ändrat baserat på en match, men ändå. Segerölen efteråt satt bra och det är roligt att heja och prata med alla man inte sett sen innan vintern kom. Kanske var det en av de sista gångerna jag kan gå till matchen och knappt hinna blinka mellan ölen efteråt och min port. Istället kommer jag enkelt kunna hämnas för det där som aldrig hände på långfredagen i flera år framöver, så det kanske går på ett ut. 2-0!

2 kommentarer:

Daniel Storey sa...

Heja Dif (lite)
Heja Mike "Kipling" Dahlberg (mycke)

egoistiska egon sa...

Ja han gjorde ett fint intryck i måndags :)