söndag, mars 11, 2007

precis som vanligt.

Egentligen var det onödigt att förbereda ipoden inför landet eftersom tystnaden där alltid är vackrare än musik. Katten var lika tjock, söt och rädd som vanligt. Min högsta önskan har alltid varit att ha en katt eller en hund och mamma säger alltid Du vet att du inte kan ha det och jag blir arg eftersom drömmar måste få ha ett uns av verklighetshopp i sig. Vi pratade ufo, konspirationsteorier och livets mening så sent in på natten att jag drömde om konstiga män som jagade mig. Eller så var det för att vi börjat se Heroes. För första gången på evigheter har jag läst varenda sida av de ungefär tvåhundra som ska vara lästa. Pappas blivande födelsedag firades i förskott med bokbyten, fin mat, vin vin vin och långa diskussioner om skolan, konstnären, författaren och ämnen som försvann i vinet. Frisören sa att under alla år hon klippt mig, som borde vara drygt tio år nu, har jag aldrig varit så snygg som nu. Så var jag så lik hon på tv4 med gula håret, fast utan gult hår, som verkade vara en hemsk människa och det tyckte de invinkade bekantingarna till frisören också. Att jag var lik, det hemska kommenterades inte. Bilen gick som smort för att vara en volvo 240 kombi från 89, i alla fall när vi bankat igång hastighetsmätaren. Vi köpte lågprisstrumpor och introducerade delar av Ks familj för min familj. Melodifestivalen ignorerades. Idag var all världens kids med utgående sportlov på samma tåg. Fått instruktioner om att lägenheten jag flyttar ifrån om en och en halv månad får balkong om en månad. Hämtat ut säsongsbiljetterna till fotbollen och fått en urtjusig halsduk som tack för att jag var en av de 3000 första som förnyade. Promenerat från Stadion till Odenplan med en bakfull Blondie och jag känner mig nästan som hemma här på Ks kontor. Lugn. Imorgon börjar veckan där näst intill varenda minut är uppbokad.

3 kommentarer:

It´s all about me sa...

Vi flyttar in samma dag! :)

Anonym sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det på landet! Snö där ännu?

egoistiska egon sa...

ak: KUL :)

anki: det var härligt! snö kvar än ja, men det är så varmt att det mest är blaskigt och så. bättre med stan vid den här tidpunkten på året faktiskt...