söndag, februari 04, 2007

öva balansen.

Nu har jag vilat upp mig en hel helg. Det var evigheter sen sist. Inte en droppe alkohol, minst ett kilo godis, massor med mat, inte stiga upp före 11.30, många filmer sent på natten, många sidor lästa i icke-skolbok och flottigt hår. Jag längtar till att jobba imorgon, att ta tag i veckans pluggande på tisdag, fixa alla smågrejer som behövs och framförallt skriva allt det där jag borde och vill skriva. Både här och där och för ingen annan. Men om jag känner mig själv rätt kommer jag, med all min uppsamlade energi, jobba arslet av mig imorgon på jobbet och sen vara dödstrött och stressfylld resten av veckan. Jag måste lära mig att balansera. Det är svårt.

3 kommentarer:

It´s all about me sa...

åh, det där känner jag igen precis! Kan inte balansera! Antingen 1000 saker på en gång och jordens stressigaste dagar med massor att göra..eller så gör jag jag inte ett piss, tm att duscha är ett projekt...

Hur ska man lära sig??

Kerstin sa...

Skönt att vila upp sig. Jag planerar att göra det nästa helg. Skulle VERKLIGEN behöva det :)

egoistiska egon sa...

annaluna: exakt, man får liksom försöka ha halvmkt att göra hela tiden, men det funkar ju knappast.

kerstin: åh, härligt! du får se till att vila ordentligt.