måndag, februari 19, 2007

phantom limb.



Varje gång jag kickar igång itunes eller ipoden så kan jag inte låta bli att klicka fram The Shins nya Wincing The Night Away. Och den är lika bra varje gång, till och med lite bättre. Det är inte alltid det är så. Om skivan är bra direkt så blir den lite bättre en stund och sen bara sämre. Det är synd. Fast det är ju också därför såna här skivor blir så fantastiska. Det bara växer, hela tiden.

Hemtentor brukar påverka inläggsantalet och jag känner redan av effekten. Ni är välkomna att göra detsamma så jag får något att läsa om dagarna. För den nyfikne kan jag berätta att jag nyss haft mitt första lilla panikutbrott. Jag vet inte vad jag hatar mest, att jag vill kunna allt för att vara på den säkra sidan eller att jag intalar mig själv att jag måste kunna allt för att vara på den säkra sidan.

7 kommentarer:

Matilda sa...

Åh, den låten är faktiskt helt ljuvlig. Har inte vetat vem som sjöng tills nu, tack för det!

egoistiska egon sa...

hela skivan är ljuvlig! glad att kunna hjälpa till också ;)

Kerstin sa...

Wow - jag älskar den. Taaaaack. Kram.

It´s all about me sa...

fast jag tror det blir delat ansvar, varsitt område, på mitt jobb. hade helst velat ha allt själv;)

LYCKA till på ditt jobb! Man har ju företräde om det kommer upp nya tjänster och man säger att man vill ha dem, som deltidsanställd. Vad gör du om jobbet blir ditt?:) Låter SUPER!!

Helena sa...

Du kan allt och är på den säkra sidan såklart. Analyser av den egna förmågan och sinnet är en stor onödig bromskloss. U go girl.

egoistiska egon sa...

helena: tack, men det är ju tyvärr oftare lättare sagt än gjort. men jag kämpar på... :)

Mr K sa...

Bästa låten på skivan!