torsdag, januari 25, 2007

två år senare.

Igår var det två år sen vi sågs för allra första gången. Då hade jag, med en viss baktanke, ordnat förhandsvisningsbiljetter till En långvarig förlovning, eftersom Jeunet är hans favoritregissör. Baktanken fungerade så att säga, då filmen följdes av sju öl och hångel. Efter några om och men och en dumpning och ett läskigt mail och många månader senare så blev det officiellt vi. Fast det egentligen var klart redan den där kvällen för två år sen. Fotot får symbolisera varför vi passar så bra ihop. I höstas drack vi champagne ur samma glas och fick därför synkroniserade minnesluckor och ingen av oss vet vad vi håller på med. Men vi gissar på att det är någon slags pardans. För vi är ett bra par. Det bästa.

23 kommentarer:

Kerstin sa...

Hahahaha - en riktig drängfylla alltså :)

Kenneth Grönwall sa...

Vi är ju så jäkla bra på pardans. Puss!

egoistiska egon sa...

kerstin: minst sagt!

k: BÄST!

Anonym sa...

hahahaha:D

Anonym sa...

Shiit vad långt hår du fått! Jättefint, du passar super i det!

eline sa...

Mycket snyggt. ;)

Chris sa...

underbart!

är du BLOND?

det trodde jag verkligen inte. av nån anledning.

egoistiska egon sa...

sandra: det har växt som fan, kan säga att jag har ännu längre nu... :) och tack!

eline: eller hur!

christina: jag är egentligen råttfärgad med gråa inslag (ja, redan gråa hår...) har sen ett tag tillbaka färgat det lite brunt med svaga blonda slingor. de svaga blonda slingorna tog dock över totalt när vi var utomlands i augusti. så nu ser jag typ blond ut... eh.

Anonym sa...

Wow vad långt dit hår har blivit!!!

Jenny sa...

Men! Sådär ser du ju INTE ut! Som jag skrev för ett tag sedan, till Goesta; att läsa om folk här och sedan se dem är som att läsa en bok och sedan se filmen (om boken). Det funkar inte. Nu måste jag ju tänka på dig annorlunda (och, nej, jag brukar väl kanske inte tänka på dig hela dagarna, men... ääähhhh!)

It´s all about me sa...

har alltid sagt att du passar i långt och du har hävdat motsatsen! ÄNTLIGEN HAR JAG FÅTT RÄTT:)!!! Du passar ju VISSt i det! Härligt kort oxå:)

egoistiska egon sa...

jenny: du får jättegärna säga hur jag borde se ut :) eller hur jag såg ut förut. sånt där är läskigt. man får en så klar bild av folk.

ak: ja, men jag har alltid sett "långt hår" som långt och rakt(lite enformigt kanske..). det skulle jag fortfarande inte passa i, jag har jättemkt uppklippt tex pga mitt tjocka hår :) men tack!

Jenny sa...

Nejmenjagvetinte. Inte sådär... ljus? Mer... svartvit? Jag vet faktiskt inte, mer en känsla. Och jaha, flumjenny, det där var ju en förbannat tydlig beskrivning!

eline sa...

Men jag har trott att du varit brunett! Och haha vad jag skrattade när jag läste att jenny trott att du varit svartvit, för det var tanken som hoppade upp först i mitt huvud också. Det måste vara din bloggbild som spökar. :)

egoistiska egon sa...

men jag tar det som en komplimang! att vara svartvit är faktiskt det snyggaste.

Alex sa...

det här var mer än vad jag ville veta. bilden. biilden. egon du kan inte göra så här mot mig. jag känner mig lurad.

egoistiska egon sa...

men nu blir jag liksom lite rädd. har jag misslett er? framstår jag som en dum blondin? borde jag vara svartvit?
:)

Jenny sa...

Jag har ingen aning. Det blev liksom bara fel (inte felfel, du är ju döööösnygg). En dag ska jag också lägga upp en bild på mig där jag ser jätteannorlunda ut. Hur nu det skulle gå till: jag var ganska så givmild med bilder när jag var i Mexiko.

Anonym sa...

haha, jag såg först inte ens att det var du på bilden, så jag kan trösta alla er andra som inte känner egon personligen och tydligen blev mer eller mindre chockade av fotot med att jag som känner henne inte ens kände igen henne. haha!

Clara sa...

jag trodde du var kort, svarthårig och alltid satt på café och drack en stor latte som du försvinner bakom för att du är så liten. om en bild säger mer än tusen ord så har din presentationsbild och denna bild en lång och aggressiv diskussion.

Kenneth Grönwall sa...

Förlåt, dte är fanimej lite mitt fel alltsammans. Tänkte fel...jag skulle såklart inte gjort om en svartvit bild på det där viset. Ber som hemskt mycket om ursäkt för allt besvär och att bilden missvisat er totalt. Ska bättra mig, lovar. Men Egoegon är både söt, snygg, lång och typ blond och hennes hår har växt en sjujäkla massa sen vi träffades för första gången.

Anonym sa...

du måste vara en bra bit över 2 meter? :S

egoistiska egon sa...

Avundsjuk?