måndag, januari 15, 2007

något nytt under mina fötter.

Mitt allra första blogginlägg här handlade om min fina granne som kort och gott gick och dog. Jag vet fortfarande inte hur det hände, och vill nog faktiskt inte heller veta. Men hans lägenhet är sanerad, eftersom han rökt inne i lägenheten varje sekund sen han flyttade in i början av sjuttiotalet, och renoverad och såld nu. Idag sprang jag in i den nya ägaren i trappuppgången. Jag hörde på hans iiii:n varför han betalat nästan två miljoner för en etta. Men det känns konstigt. Ingen mer flamencomusik eller tysk tv långt in på nätterna. Inte för att det varit det på mer än ett halvår, men ska det vara ljud från lägenheten under ska det vara hans musik, eller tyska. Nu kanske hans fönster blir fyllda med blommor och gardiner och aldrig mer att det kommer lukta rök i trappuppgången. Undrar om jag någonsin vänjer mig. Det kanske är bra att jag flyttar om tre månader. Fast jag kommer säkert att sakna det när jag väl har flyttat, som vanligt. Min granne saknar jag fortfarande.

7 kommentarer:

Anonym sa...

har k och du hittat en lgh?! var? kul!

egoistiska egon sa...

japps! en jättefin trea, helt nybyggd! ute i förorten, men det känns verkligen inte som ett problem.

Anonym sa...

mys och kul! ses får vi väl göra nästa gång liksom :) jag kommer ju antagligen om 2 månader igen, då kanske man kan planera in nåt bättre. thorsten och jag bara spontanåkte ju, hade inte bestämt nån dag typ. ni får komma till wien när ni vill! i höst har jag förhoppningsvis också en egen lägenhet, roligare då ju när man inte måste ta hänsyn till alla andra och kan härja som man vill :)

Kerstin sa...

Jag har också fått en ny granne. Tjejen innan gillade jag skitmycket. Vi drack kaffe hos varandra typ var tredje månad och skvallrade om folket i huset - nu verkar det ha flyttat in ett konstigt par. Suck.

Anonym sa...

Hej!
Anta utmaningen, svara på min "Världsflaggor i en lek" - grej på min blogg! =)

It´s all about me sa...

angående Clone a WIlly-dessutom har priset gått upp till 299kr för att den är så populär, hahaha!!!

egoistiska egon sa...

moni: vore hur lajbans som helst!

kerstin: det är jobbigt hur stor påverkan ens grannar har.

annaluna: haha! det är ju en fantastisk idé.