fredag, januari 12, 2007

hantverkardagbok, tolfte januari.

08.13
Går till jobbet, ska vara på kontoret för första gången på en vecka.

08.20

K ringer och säger att elektrikern nyss ringde på dörren och ville ha nyckel. K hade meddelat att jag inte var hemma och därför inte kunde låsa upp. Elektrikern undrade varför jag inte var hemma för jag hade ju sagt att jag skulle vara hemma och var var jag då? På jobbet svarade K, och att jag sagt att jag bara skulle vara hemma då de från början sa att de skulle behöva jobba. Tisdag och onsdag. Jag fick vända i tunnelbanan för att gå hem och låsa upp.

08.22

K ringer igen. Nu har elektrikern kommit tillbaka och sagt att det ju var upplåst dit han skulle så jag behövdes inte. Väldigt intelligent att kolla det först. På måndag däremot, då skulle han komma tillbaka och jobba i de utrymmen som kräver nyckel. Då bör jag vara hemma. Vänder och går tillbaka till tunnelbanan igen för att precis missa det andra tåget för dagen.

08.45
Anländer 15 minuter för sent till jobbet. Har fått mail från hantverkarchefen om att de avslutar jobbet om en och en halv vecka och jag måste skynda mig att svara om det är ok. Svarar ok.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men yikes! Jäkla marodörer!!!

egoistiska egon sa...

eller hur! imorse ringde de och väckte mig kl 07 också. mysigt.

Niklas sa...

Mail. Kan dina hantverkare mail. Lyxigt. Mina, de kan ta betalt för att prata i telefon. Men de kan inte mail.

egoistiska egon sa...

jag vet, det känns väldigt high-tech. kan lugna dig med att de däremot icke kan stava eller använda mellanslag.