onsdag, november 01, 2006

vinterutsikt.

Jag har sett utmaningar om att visa utsikten från sitt köksfönster och utmaningar om att visa vädret. Hittade ett mycket passande kort, visserligen taget förra vintern, men utsikten är fortfarande densamma och vädret har ju återkommit så att säga. Idag hade varit en ypperlig dag för premiär av nya jackan samt att rota fram mössan. Men jag var så überstressad imorse att jag helt enkelt inte hann.

Nu sitter jag på K’s kontor och ska försöka vara mer kreativ än vad jag lyckas vara hemma (med min fantastiska utsikt hemma är det kanske inte så konstigt?). Har jobbat mer än halva dagen också. Mötte Anna Ternheim påväg från jobbet. Hon skulle antagligen till den stora konsertarrangören/bokaren som finns två våningar under mitt jobb. Ångrar kraftigt att jag inte påpekade hur fantastisk hennes spelning på Rival var. Nåja.

8 kommentarer:

Alex sa...

Jag vågar inte ta kort från mitt köksfönster, kanske springer damen med hängbrösten förbi eller mannen i trasiga kalsonger.
Tänk om man fick bo så fint! Vart någers bor du sköna dam?

egoistiska egon sa...

haha, fast det hade ju bara varit roligt ju! fota! :)

jag bor på fashionabla östermalm och trivs väl sådär bland höginkomsttagarna. menmen, jag ska verkligen inte klaga. däremot klagar jag på utsikten, det där är allt jag ser - från båda mina fönster. jag är van vid skogsutsikt och åkrar och kilometer med utsikt. buhu.

Anonym sa...

Kul att se att du tog utmaningen på allvar. ;D Kul att få en bättre bild av var du bor också förstås. :) /sussie

Anonym sa...

Åh. Jag vill oxå bo i en stad och ha värsta huset utanför mitt fönster.

Anonym sa...

Jag glömde att jag vill bo i en stad där man kan gå på konserter ofta oxå. Malin är: avis.

Kerstin sa...

Åh, jag ska också fota min utsikt. Men det får bli till helgen - nu är det ju kolsvart ute. Kram.

egoistiska egon sa...

fluru: och jag vill ha natur som utsikt, men konserterna behåller jag gärna! :)

kerstin: ja! skitroligt ju. kram!

Matt sa...

Men du skulle ju sagt hur bra det var. Nu kanske Anna går runt och tror att hon var jättedålig. Stackarn ;)