tisdag, november 14, 2006

måndag kl 21.50.

Jag satte hjärtat i halsgropen då jag insåg att veckan tar slut redan på torsdag, för på torsdag åker vi till gnällbältet och inleder firandet av mammas 60-årsdag. Jag som hade tänkt jobba på fredag därmed hinna skriva min novell och mitt reportage i god tid innan torsdag och sen jobba. Kom hem vid 16, utan att ha ätit lunch, ena chefen ringer och försöker hävda sin åsikt av vad som hände i torsdags medans jag hm:ar och ok:ar mellan tuggorna av matlådan. Möte imorgon och jag anar att min tjänst ligger risigt till. Den som lever får se. Iväg till söder och Bara. En öl hinns med innan after worken är över, de två efterföljande kostar vanligt. Vi pratar och pratar och det är svårt att hinna gå på toaletten mellan alla ord. Det tar ett par timmar innan orden om ämnet tar slut och nya ämnen tar vid. Det är ändå skönt att vara hemma i god tid innan tio och jag kunde till och med läsa min bok på tunnelbanan hem utan att irra bort mig i alkoholens ångor. En stor kopp kaffe, Kobra på tv och ibland blir jag rädd när den kreativa drömmen väcks till liv.

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Helt ärligt var det bara vi 08:or som fastnade i backen, de andra klarade sig...Men jag tror det berodde på att vi hade så jävla mycket packning osv.

Anonym sa...

Det är Jonas....