onsdag, november 08, 2006

ikväll smäller det.

Jag vill öppna dragkedjan till min hjärna och tömma innehållet i alla böcker där. Alla böcker, både med fakta och skönlitteratur, med wikipedia på toppen som krydda. Jag vill ha kunskap. Sen ska jag trycka på off-knappen till världen och ligga i den skönaste soffan som finns och spela roliga spel på x-box, gamecube, nintendo, gamla amiga 500 och ett och annat sällskapsspel. K ska baka bullar och kakor i köket och göra latte och öppna colaburkar till mig omväxlat med att pussa och hålla om mig så som bara han kan. Jag ska känna mig som alla barn som lever i nuet utan oro för sekunden efter. Om, om, om jag skulle tröttna på det tillståndet trycker jag på on och tiden som stått stilla börjar så sakta ticka igen.

Ikväll har vi vår uppläsningskväll. Det kommer upp till 120 personer. Efteråt hoppas jag att avståndet mellan mina öron och axlar blir lite större. Antagligen slutar det bara i tomheten som alltid infinner sig efter att något stressartat, prestationsbaserat och nervöst ägt rum.
Wish me luck.

5 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

Lycka till söt! Det ska bli så kul och vara där!

Chris sa...

baby, hur gick det??

Anonym sa...

Läsa upp...sin egen skit inför folk? SHIT.

egoistiska egon sa...

christina: det gick bra! det kom mindre folk än väntat tyvärr, och trots tusen missöden innan vi började så gick det bra. de gillade min text!

buster: för ett halvår sen skulle jag ha skakat sönder knäna. så, en av de positiva sakerna med att gå skrivarkurs - man lär sig läsa sin egen skit högt för folk med hela knän.

Kenneth Grönwall sa...

Dy skötte dig exemplariskt!