måndag, november 20, 2006

gnällbälte.

Örebro är en lagomtrevlig stad. Inte otrevlig, inte übertrevlig. Lagomtrevlig. Jag tror inte jag skulle kunna bo där själv, men jag kan inte heller rulla med ögonen och tänka Herregud! till de som bor där. Nog med övertydligheter – bror min har bosatt sig där. En nätt liten villa på 160 kvadratmeter inklusive roliga prylar som ett par hundra dvd-filmer, projektor, trådlöst bredband, två audi att köra och så vidare och så vidare. Passar med andra ord perfekt för att fira mammas 60-årsdag och pappas farsdag i efterskott. Pappa fick en alldeles egen hemsida som han blev eld och lågor över. Mamma hade fått sin riktiga present tidigare, så hon fick nöja sig med hotellfrukost, shoppingtur och lunch på stan, badkarsbadande (lyx!) och en fyra rätters middag. Vi hann även klämma in en utställning och gemensam lunch på stan (igen) dagen efter. K fick med sig en förkylning hem, jag en ny senapsgul tröja. Vi plockade även på oss Tintin i Hajsjön, The Usual Suspects och 2001: A Space Odyssey. Jag har otroligt nog inte sett någon av filmerna. K sover som en gris, men eftersom även jag börjar känna av en lätt smärta i halsen lär det bli dags att plocka fram min egen kuckelimuckmedicin inom kort – Sthlms godaste kebab + The Usual Suspects + Fredrik&Filip-premiär. Mot Lidingö!

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Shame on you. Har du missat 2001? Trevlig filmstund då. Kram.

egoistiska egon sa...

Ja jag veeet. Inte sett den än, det blev The Usual Suspects igår. Men snart så!

Jenny sa...

Ahfyfan. Kebab! Har nagon nagonsin längtat mer efter nagot i hela sitt liv? (Ja, efter korv och potatismos!)

Kenneth Grönwall sa...

Ja det är ju helt fantasiskt att man ska hitta Stockholm enda goda Kebab med bröd på Lidingö? Tokigt men guuud så gott! Så tjock och glad man blir!

egoistiska egon sa...

jenny: men tänk så mkt du kan äta när du väl kommer hem sen!

k: haha. med betoning på glad. ;)