söndag, oktober 08, 2006

önskelista version 1.

Min familj är en typisk önskeliste-familj när det närmar sig jul och födelsedagar. Hoten om att Du har ju inte skrivit någon önskelista så då blir det inga presenter/julklappar! hörs varje år. Alla är vi såna suckers för presenter, rim och paketinslagande att det alltid blir önskelistor trots hets och hot och tidsbrist och det blir alltid något i paketen från önskelistorna. Skönt att aldrig behöva oroa sig för mycket för att behöva byta presenter/julklappar samtidigt som det ibland vore roligare med mer spontana och oplanerade ting paketen. Nåja. I vilket fall som helst sitter jag där två gånger om året och gnuggar hjärncellerna mot varandra för att försöka minnas allt det där jag tänkte på två månader tidigare som vore helt perfekt att önska sig. Så därför påbörjar jag härmed min önskelista för att slippa det tunga arbetet att tänka så mycket när det närmar sig jul.

EGONS ÖNSKELISTA
* Nya tofflor (på mina nuvarande har mer än halva sulan lossnat, på båda, så det börjar bli kallt)

* Gärningsmannen är en kvinna
* Tyst - det som inte får sägas, det får vi inte veta (där bland annat den mördade ryska journalisten Anna Poliovskaja medverkar)
* Digitalkamera


To be continued...

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Mycket trevlig blogg måste jag medge. Nu måste jag läsa igenom den.

egoistiska egon sa...

men tack! mycket nöje, hoppas du kan hitta något intressant iaf :)