måndag, oktober 23, 2006

lista igen.

1. Ta närmaste bok och slå upp sida 18, rad 4, vad står där?
“att kunna belysa det. Det är en metod som är raka motsat-”
2. Sträck ut din vänstra hand så långt du kan, vad rör du vid?
En tidskriftssamlare med papper och kollegieblock från Medie- och kommunikationsvetenskap A.
3. Vad var det senaste du såg på teve?
Halvsneglade på Rapport från datorn.
4. Utan att se efter gissa vad klockan är?
Vet att klockan är strax efter 20, tjyvkikade just och såg att den är 20:08.
5. Bortsett från datorn, vad hör du nu?
Tv’n. Tror det är Hem till Gården eller något annat tragiskt.
6. När var du senast utomhus o vad gjorde du då?
Var ute för en 45min sen. Tog sällskap med K till Fältöversten där jag handlade lite på ica, hämtade tvätten från tvättstugan på vägen tillbaka också.
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Jag växlade mellan att börja renskriva protokollet till senaste styrelsemötet i brf och kollade status på en lägenhet vi står i kö för.
8. Vad har du på dej?

Mörkblå slitna jeans, svart linne med brottarrygg och röd sweatshirt.
9. Drömde du något inatt? Isåfall vad?
Minns inte, men jag drömmer alltid så sjukt mycket. Hade helgens låt på hjärnan när jag försökte somna iaf.
10. När skrattade du senast?
Fnissade nog lite med K innan vi sa hejdå.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Två tavlor min pappa gjort, varav ett är självporträtt och ett är endel av vår skog på landet, två ljushållare, en väggalmenacka från Amsterdam, massor med foton i fotofickor, en affisch på centralbadet från Moderna museét samt ett par väggfasta hyllor som också pappa gjort…
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Nja, nä? Hörde däremot massa konstigheter idag då vi hade allmän respons på våra noveller i klassen. Folk skriver så galet konstiga saker, men sjukt inspirerande.
13. vad tycker du om den här utmaningen?
Roligare än vad jag kunde tro!
14. Vilken var den senaste film du såg?
Lucky Number Sleven.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Jag skulle köpa en asbra lägenhet i Sthlm till mig och K, ett landställe, lösa min familj från lån och jobba halvtid och plugga halvtid resten av livet. Gud så kul!
16. Berätta något om dig själv som kanske folk inte känner till?
Jag har gått en slags kurs i att lära mig andas på rätt sätt.
17. Om du bara fick förändra EN sak här i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Utrota fattigdomen.
18. Vad tycker du om att dansa?
Fult är roligt, snyggt är värre, men det är rätt roligt det med.
19. George Bush?
Tycker inte om karln. Fast jag tycker det är läskigare att folk röstar på honom än han själv, om ni förstår vad jag menar. Samtidigt som jag inte är förvånad.
20.-21. Vad skulle dina barn heta? Pojke resp flicka?
Det kan man inte veta innan de föds heller. Dessutom så om jag hade bra namn så skulle inte jag säga det så ni kan sno dem, haha.
22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Övervägde det i våras vilket resulterade i den värsta beslutsångesten någonsin. Jag stannade hemma. I framtiden vet jag inte, men jag skulle gärna vilja.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Ah tjena. Gud finns icke.
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
De som vill.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag blir så himla nyfiken - du målar. När ska vi på bloggen få se?

egoistiska egon sa...

nejnej. min pappa är konstnär/skulptör, inte jag. jag håller mig till ord. men jag skulle mer än gärna vilja måla mer.

Kerstin sa...

Jag med ... gjorde det mycket förut. Men just nu bor jag så pyttigt - finns liksom inget utrymme att måla.

egoistiska egon sa...

Jag skulle verkligen vilja måla. Men som sagt, jag uttrycker min kreativitet i ord istället och det känns fint. Är man dessutom uppvuxen med frågan "du ska inte bli som pappa då?" tre gånger om dagen och en lärare som förstörde ens glädje att teckna/måla när man var liten så drar jag mig, tyvärr. Gud vad klyschigt det där lät, haha. Men du fattar säkert. Men när jag har ett sommarhus på landet, då jävlar, då ska jag måla!