måndag, september 04, 2006

snabelarmar.

I lördags var jag och K ute på en liten shoppingtur. Det var i alla fall tänkt så, det slutade med att vi kom hem med en flaska vin och en badrumsmatta till köket. Men tanken var fin och jag kom på fler och mer saker jag behövde ha hela tiden. Vinterjacka, vinterskor, jeans, långärmade tröjor, halsduk, ny väska, klänning och allt annat sånt. Med tanke på min längd så är jag rätt kräsen och dessutom tvingad att ofta köpa dyra plagg, i alla fall om det ska vara mer än vardagsokej, och den kombinationen tillsammans med csn är inte så rolig. Jag vill ju bara vara lite snygg! Men även om jag skulle spara pengar och tillåta mig själv att köpa den ursnygga kappan jag provade i lördags för 2500:- så kan man ju ge sig fan på att den är för kort i ärmarna. Sen provade jag ungefär tio jackor till som inte var ens hälften så snygga och ingen är lång nog i ärmarna. Ibland avskyr jag att vara lång. Hatar! Som grädde på moset provade jag en absurt snygg klänning som satt helt perfekt och jag skulle vara snyggast i stan med den på. Den kostade ju bara 800 och behövde nya skor för att kunna användas och nu är det ju snart vinter. Suck. Om jag orkar efter jobbet imorgon ska jag gå till Zara och prova jeans. Det är ett säkert kort om man är lång som fan och har tunn plånbok. Eller så går jag och köper de där kopparna vi gav bort till S&J i inflyttningspresent till mig själv, för de var så fina. Koppar blir aldrig för korta, oavsett vilken längd vi än pratar om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det är störigt! Kan ha det problemet, men bara ibland. Senast med en adidasjacka där jag köpte XL(!) och ändå fattades det typ 5 cm. Och du är ju smalare än mig, så jag kan tänka mig att det blir problem!

It´s all about me sa...

tänk om man hade perfekt kropp o längd, då skulle man ju shoppa dagarna i ända... ;)