måndag, september 11, 2006

skolan är ro-o-o-o-olig.

Kursen började för två och en halv vecka sen. I den här terminens mapp på datorn finns sjutton texter av olika slag som inte fanns där innan. Mer än halva kollegieblocket är redan slut. Pärmen är snart full. Det är så ro-o-o-o-oligt att skriva, läsa, gå på lektionerna, lyssna på andras texter, göra tusen skrivövningar, ge respons och våga läsa det jag själv skrivit högt och lämna över till någon annan för att lusläsa. Eller varför inte grupparbeten som innebär att åka buss och sitta på fik eller gå på utställningar eller teater? Me like. ME LIKE.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter verkligen roligt! Härligt att du trivs!!

Anonym sa...

aaarrgh, varför finns det inte såna kurser på mitt uni? :´(

Anonym sa...

hallå vilken skola går du på? jag vill börja!

egoistiska egon sa...

röda nejlikan: södertörns högskola. ibland lyckas dom.

It´s all about me sa...

kanske får läsa hans andra bok då...ibland är det ju så. Tex Kajsa Ingermarssons Små citroner gula är rätt bra faktiskt, men hennes På det fjärde ska det ske är den sämsta bok jag läst i hela mitt liv! SKumt när författare ändras så, men det är ju bra oxå:)

Jenny sa...

Ahhhh! Jag vill borja i din klass!

Anonym sa...

Härligt! Vi har det bra som trivs i våra skolor:)