söndag, september 17, 2006

intressant.

”Vems verklighetsbild har då dominerat i medierna? Alliansens eller socialdemokraternas?
Beskrivningen i medierna av verklighetens Sverige under de två senaste åren stämmer i större utsträckning överens med den verklighetsbild den borgerliga alliansen har gjort till sin i årets valrörelse. Sammantaget är knappt 60 procent av beskrivningarna av sysselsättningen och ekonomin negativa, medan drygt 40 procent är positiva.
Den borgerliga alliansen har därför gått in i valrörelsen i ett mer gynnsamt opinionsklimat än socialdemokraterna, trots högkonjunktur och Sveriges goda ekonomi. Om det räcker till valseger och regeringstaburetter får vi veta i kväll.”

Det är ju inte klart än, men jag kan tycka att om det blir blå vinst är det antagligen nyttigt för Sverige.
Men jag tycker inte det är bra och jag röstade inte blått.

Och om det är någon som funderar över vad man egentligen pysslar med när man har medie- och kommunikationsvetenskap som huvudämne är det typ sånt här. Intressant va? Som fan skulle jag själv vilja påstå. Sicken tur att jag har det som huvudämne då.

3 kommentarer:

It´s all about me sa...

Är av samma åsikt! Nyttigt för sverige med blåvinst, även om jag inte röstade blått...

It´s all about me sa...

Förresten; idag ska jag ju till Helsinki igen...snacka om gamla minnen, med Jedde osv! Det var kul!!! Saknar dig när jag tänker på sånt!!

egoistiska egon sa...

anna: ja helsinki var fan sjukt kul! jag kommer ihåg att vi var hemma hos din mormor på lidingö efteråt och lyssnade på moby i trädgården också. fina minnen :) blir spännande med blått överallt nu, ohyes.