onsdag, augusti 23, 2006

honey, I'm home.

- Flytväst? Vafför har man dä?
En mycket klipsk fem-kanske-åring underhöll oss efter säkerhetsgenomgången strax innan flygstart kl 05.15 igår morse. Vi är hemma nu. Igår och i förrgår smälte ihop till ett och jag var yr av trötthet som jag aldrig varit förr. När jag låste upp dörren till lägenheten igår runt lunch vällde min välkända kompanjon Stressen över mig och känslan av att alla rycker och drar och mailar och ringer och jagar mig har sällan varit större. Skola, jobb, styrelsen och fan och hans moster tre gånger om. Landa psykiskt vet jag inte om det hänt ännu, allt är rivstart. Men skolan känns bra. Förbannat bra. Det här blir kul. Fast jag hade gärna stannat kvar en stund till. Att leva efter en klocka som enbart går på hunger och sömn och borde jag göra jämt.

Hej höst, nu kör vi!

3 kommentarer:

Carl sa...

välkommen hem då. Stockholm är sig precis likt.

Anonym sa...

ja det är sant :) men typ hälften är ju konserter med thorstens två band och så var jag ju på två festivaler nu i sommar :)

It´s all about me sa...

I know the feeling...fast jag känner stressen så fort jag närmar mig Stockholm, huva. Hoppas du haft det superbra!