tisdag, juni 06, 2006

sommarlov.

Klockan 07.38 imorse satte jag mig upp i sängen och kände hur bakfyllan slogs med pluggångesten. Gud, jag måste ju övervinna bakfullheten och skynda mig upp och plugga. Sen slog mig insikten, den där som dyker upp max en eller två gånger per år, att jag faktiskt inte alls behöver plugga. Igår skrev jag den sista tentan med skrivkramp i både armen och huvudet. Alla andra skrev tio sidor. Jag skrev tre, sen orkade jag inte mer. Bytte mitt presentkort mot ett skärp, lite underkläder och ett hårspänne. Somnade i soffan och panikstädade innan fyra personer kom och sen blev vi fulla. När vi spelade Rappakalja påstod K att jag var en mycket mycket sjuk människa och L skrattade hela tiden åt mina förslag och F fattade inte logiken och trodde alltid att mina förslag var rätt. Så jag vann. Tillsammans med L då såklart. Fyfan vad vi är bra. Efter att insikten slog mig imorse somnade jag om och ett par timmar senare låg jag och nynnade på en egenkomponerad låt med texten sommarlooooov. Vi åt lyxfrukost på Thelins, för det är jag värd. Lidingöbanan måste vara byggd en tid då människor var mycket mindre än dagens. Men Gåshaga var fint. Fast läskigt, på något vis. Och mycket backslick och båtar. Nu står K i köket och diskar och vickar på rumpan till Elvis och jag skriver blogg. Snart blir det köttfärssås och spagetti. Imorgon börjar jag jobba, men det gör inget. Jag har Sommarlov.

2 kommentarer:

Jenny sa...

I love that feeling! Vakna för att sedan kunna somna om. Ibland ställer jag klocka på sju på en lördag, bara för att få vakna och veta att jag inte ska gå upp.

It´s all about me sa...

visst är Lidingö braa? :) Jag har min sista tenta imorn, sen har jag sommarlov:) Schysst början med en månad i Karibien...;)