måndag, maj 22, 2006

skolaskolajobb.

Två veckor kvar. En hemtenta, en bok som ska läsas och redovisas, några lektioner som ska prickas av i närvarolistan och en tenta till. Sen tror jag fan det är klart. No more English. Ja, jag tänker ju inte sluta prata språket, tvärtom. Men aldrig mer att jag läser språk på den här nivån. Inte för att det var så svårt, det var mest sjukt dåligt planerade kurser som gjorde allt bara jobbigt. Och jag är ingen språkmänniska, inte på det sättet. Men jag har lärt mig otroligt mycket. Fast nu längtar jag tills i höst. En hel termin kreativt skrivande. Jag hoppas verkligen det blir roligt. Sen en hel termin till med det roligaste av allt. Medie- och kommunikationsvetenskap. Därefter kanske en termin till, eller så blir jag helt enkelt klar då. Det känns läskigt det med. Om ett år kanske jag är färdigutbildad. Läskigt. Men jag tar de här två veckorna först nu. Nästa måndag jobbar jag min sista kväll på mitt gamla extrajobb. Det blir en vecka där i juli också, men aldrig mer kväll. Fyfan vad skönt. Och lite sorgligt. Det tyckte min chef också.
-Lite sorgligt är bara efternamnet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

kommunikationsvetenskap är bäst! vill aldrig bli klar, hehe ;)

It´s all about me sa...

håller med dig om språk. Å andra sidan är jag humanist, men pelase lite bättre planering tack, känns som dagis ibland.

Visa Lisa sa...

ang. min ögoninflammation så fick jag några doser av den där salvan, men det var bara sex doser som behövdes sa han... sen skulle det ha lagt sig. Hittills ingen bättring dock.